--> Hoe omgaan met leveranciers die afspraken niet nakomen? | KMO Adviescentrum

$type=slider$sn=0$l=1$c=6$m=0$show=home

[NIEUWS]_$type=three$c=3$au=0$cm=0$show=home

Hoe omgaan met leveranciers die afspraken niet nakomen?

leveranciers, advies, afspraken, KMO adviescentrum, vordering

Een partnerschap met leveranciers werkt het best als beide partijen zich aan de afspraken houden. Dat is jammer genoeg niet altijd het geval. Het bedrijfsleven kan soms druk en hectisch zijn, maar dit mag niet ten koste gaan van de service of de gemaakte afspraken. Ben je toch slachtoffer geworden? Dan geven we je graag wat tips om dit probleem op te lossen!

Opschorting van de samenwerking

Als je de afspraak wil opschorten, heb je een opeisbare vordering nodig. Dit is een verplichting tot handelen (bv: betaling) van de andere partij. Dit hangt echter af van de inhoud van het contract. Stel: je hebt een afspraak gemaakt met een verhuurbedrijf. In het contract staat vermeld dat het bedrijf de goederen binnen de week zal leveren. Heb je na die week de goederen nog steeds niet ontvangen? Dan heb je een geldige reden om de afspraak op te schorten

Samenhang tussen prestaties

Om een afspraak op te schorten moet er ook voldoende samenhang zijn tussen de prestaties van de aanbieder. Stel dat je afspreekt met een traiteur dat hij, naast het eten, ook de glazen voor een feest zal leveren. Later maak je een afspraak dat de traiteur de glazen ook zal wassen. Als de klant niet betaalt voor de levering van de glazen, kan de reiniging van de glazen niet opgeschort worden. Enkel het leveren van de glazen mag dan opgeschort worden. Het bedrijf kan niet afgerekend worden op prestaties die door uitblijven van betaling niet uitgevoerd zijn. 

Ingebrekestelling

Heb je nog altijd geen reactie ontvangen van de leverancier? Dan heb je het recht om een aangetekende brief te versturen. Deze brief dient als een laatste waarschuwing voor de leverancier. Je geeft de leverancier een bepaalde termijn waarbinnen hij/zij alsnog kan presteren. Na die datum is de leverancier in verzuim. Dit betekent dat de verwachting van de betrokken partij niet op tijd ingelost zijn. Als we spreken van verzuim dan heeft de klant recht op rente of een schadevergoeding. In extreme gevallen kan je ook een rechter inschakelen.


Heb jij ook ondersteuning of juridisch advies nodig voor jouw onderneming? Onze experts staan klaar om jou uit de nood te helpen!

$show=/p/faq.html$type=list$m=0$c=20$p=1

[IN DE KIJKER]_$show=/p/faq.html$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318

$show=/p/faq.html

$show=/p/referenties.html$type=one$m=0$rm=1$sn=1$c=5$p=1

[IN DE KIJKER]_$show=/p/referenties.html$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318

$show=/p/tips.html$type=grid$c=7$m=0$sn=0$p=1

$show=/p/events.html$type=one$m=0$rm=1$sn=1$c=5$p=1

$show=/p/nieuws.html$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1

$show=/p/over-ons.html$type=blogging$l=1$c=5$m=0$p=1

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318$show=post

[IN DE KIJKER]_$show=home$type=sticky$c=4$m=0$l=1$icon=1$h=318

Naam

events,13,faq,13,in de kijker,75,nieuws,95,nieuwsbrief,20,referenties,2,tips,33,
ltr
item
KMO Adviescentrum: Hoe omgaan met leveranciers die afspraken niet nakomen?
Hoe omgaan met leveranciers die afspraken niet nakomen?
Wat moet ik doen als leveranciers hun afspraken niet nakomen? Wij geven je graag wat tips om dit probleem op te lossen.
https://1.bp.blogspot.com/-VCgKwQ-ODoI/XiF3UC9iwmI/AAAAAAAAAUo/4yq286uUmMsp38lWpRGnsKBGa2E1buHqgCNcBGAsYHQ/s640/leveranciers.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-VCgKwQ-ODoI/XiF3UC9iwmI/AAAAAAAAAUo/4yq286uUmMsp38lWpRGnsKBGa2E1buHqgCNcBGAsYHQ/s72-c/leveranciers.jpg
KMO Adviescentrum
https://blog.kmoadviescentrum.be/2020/01/leveranciers-afspraken-bedrijf-advies.html
https://blog.kmoadviescentrum.be/
https://blog.kmoadviescentrum.be/
https://blog.kmoadviescentrum.be/2020/01/leveranciers-afspraken-bedrijf-advies.html
true
7086437453380108077
UTF-8
Alle posts geladen Geen posts gevonden TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel antwoord Delete door Home PAGINA'S POSTS Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE POSTS Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Volgers Volgen THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy