Je doelgroep bereiken is één ding. Maar je boodschap op de juiste manier overbrengen is een ander paar mouwen. Relevantie, tone of voice en creativiteit spelen een belangrijke rol in je communicatiestrategie. Wij geven je graag enkele tips om beter te communiceren met je doelgroep.
Bepaal de richting van de communicatie
Wanneer je de sterktes en zwaktes van je bedrijf op tafel hebt gelegd, kan je beginnen met het uitdenken van een heldere en eenduidige communicatiestrategie. Om je klanten te leren kennen moet je eerst de identiteit van je eigen bedrijf bepalen. Zoek de onderscheidende factor van je bedrijf voordat je begint te communiceren.
Gebruik meer dan één kanaal
Niet iedereen gebruikt dezelfde social media of communicatiekanalen. Onderzoek waar je doelgroep zich bevindt om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Daarnaast heeft elke kanaal een eigen niche, dat betekent dat je je content per kanaal kan aanpassen. Op deze manier kan je jezelf onderscheiden en de boodschap afstemmen op je doelgroep.
Wil jij de communicatie naar jouw doelgroep ook verbeteren? KMO Adviescentrum heeft de experts in huis om jou hiermee te helpen.
Maak hier je gratis account aan en geniet van 50 gratis credits!