Het belang van digitale marketing vandaag mag niet onderschat worden. Ook als KMO of zelfstandige kan je eigenlijk niet meer zonder een strategie voor online communicatie. Toch hebben veel bedrijven nog steeds geen digitale marketeer in dienst. En dat is een gemiste kans.
Als bedrijf kan je je niet blijven verstoppen voor de realiteit dat het beroepsleven zich steeds meer online afspeelt. Denk daarbij niet alleen aan webshops, maar ook aan klantencontacten die digitaal gebeuren, via e-mailcampagnes, Google-advertenties en alle mogelijke sociale media. Ze zijn onmisbaar geworden voor de digitale marketing van je bedrijf en vragen niet eens zo'n grote (financiële) inspanning.
Zonder digitale marketing dreig je genegeerd te worden
Een (nieuwe) klant kan je bedrijf toevallig tegenkomen of voorbijrijden, maar de kans dat hij ook effectief spontaan binnen springt is eerder klein. Door online te communiceren creëer je ook naamsbekendheid en bouw je een relatie op met de klant. Wie nieuwe banden nodig heeft voor zijn wagen, sportkleding zoekt of op reis wil gaan, zal eerst het internet raadplegen. Als je bedrijf nergens te bespeuren valt in de zoekresultaten van Google of op Facebook, dan zal die potentiële klant elders gaan kopen.
Om gericht aan online klantenbinding te doen, neem je best een digitale marketeer onder de arm. Aan de hand van een doordacht communicatieplan, met een goede mix van de juiste communicatiekanalen, zal die de online marketing van je bedrijf een boost geven.
KMO Adviescentrum biedt commercieel en strategisch advies én je kan bij ons terecht voor social media training. Meer weten? Aarzel dan niet om ons te contacteren.