De manier waarop klanten en werknemers jouw bedrijf ervaren is enorm belangrijk. De creatie van een herkenbaar logo en een duidelijke huisstijl kunnen je hierbij helpen. Aan de hand van deze aspecten laat jij aan de wereld zien wij jij bent als ondernemer. Daarom is een uitgelijnde identiteit essentieel voor de uitstraling van je bedrijf.
Hoe ontwikkel je een bedrijfsidentiteit?
Heb je jouw bedrijfsidentiteit al gevonden? Dan raden we je aan om regelmatig te controleren of deze wel degelijk zo overkomt bij je klanten. Ben je nog op zoek? Dan helpen we je graag verder met enkele tips.
- Beschrijf je bedrijfsactiviteiten
- Omschrijf je doelgroep
- Wat is het verhaal achter de bedrijfsnaam?
- Waarin onderscheidt je bedrijf zich ten opzichte van de concurrentie?
Deze onderwerpen zijn waarschijnlijk al eens aan bod gekomen binnen je bedrijf. Maar sluiten deze waarden en doelstellingen wel aan met de doelgroep? Deze vragen kan je stellen in verschillende fases van de groei. Het is aan jou om te beslissen of de identiteit nog overeenkomt met de doelstellingen van je bedrijf. Of misschien is het wel tijd voor een rebranding?
Vele bedrijven staan niet vaak genoeg stil met hun uitstraling. Het is en blijft een belangrijk aspect van je onderneming. In sommige gevallen kan dit zelfs de aankoopbeslissing beïnvloeden. Branding kan wel degelijk het verschil maken!
Heb jij hulp nodig met de uitstraling van jouw bedrijf? Maak nu een gratis account aan. Onze experts staan voor je klaar!