Een bedrijfsstrategie is - uiteraard - de strategie van je bedrijf. Maar in veel gevallen is een bedrijfsstrategie geen vast, maar eerder een dynamisch gegeven. Daarom moet je jezelf soms de vraag stellen of je huidige aanpak, de groei of veranderingen in het bedrijf ondersteunt. Maar op welk moment wordt het noodzakelijk om je bedrijfsstrategie aan te passen?
De tijd vliegt
Zit je bedrijf in volle groei? Of heb je moeite om het hoofd boven water te houden? Een groot aantal bedrijven werkt in een snel veranderende marktomgeving. Maar weinig bedrijven hebben een uitgelijnde visie op de toekomst. Daarom is het enorm belangrijk om meetbare doelstellingen te bepalen.
Deze doelstellingen functioneren als een soort maatstaf voor het succes van je bedrijf. Blijven de resultaten een lange tijd uit? Of bereik je je doelen niet aan het tempo dat je voor ogen had? Dan is het tijd om je strategie onder de loep te nemen. Als zaakvoerder zal je dit kantelpunt zelf aanvoelen. Het is belangrijk om op dat moment actie te ondernemen!
Heb jij ook hulp nodig met het uitdenken van jouw bedrijfsstrategie? Maak kennis met onze strategische expert van KMO Adviescentrum!