Stijn Blomme (aka Stijn #1) is de oprichter en zaakvoerder van het digitale bureau "Webdoos". Samen met mede-zaakvoerder Stijn Verplancke ondersteunen ze bedrijven op het gebied van digitalisering, automatisatie en online communicatie. KMO Adviescentrum zat samen aan (een digitale) tafel voor een een kort interview.
Hoe is Webdoos tot stand gekomen?
"Tijdens mijn studies toegepaste informatica, ben ik zelfstandige in bijberoep geworden. Het begon met de ontwikkeling van een aantal websites voor vrienden en kleine bedrijfjes. Daarna heb ik mijn transitie gemaakt om fulltime zaakvoerder te worden. Enkele jaren later kwamen de eerste werknemers en mede-zaakvoerder Stijn Verplancke. Omdat we elkaar zodanig goed aanvullen is dit gewoon een fantastische samenwerking geworden."
Wat is jouw expertise bij Webdoos?
"Als programmeur-analyst hield ik mij bezig met de technische uitwerking en opbouw van de projecten en websites. Als zaakvoerder ben ik nu ook meer en meer bezig met het administratieve gedeelte. Daarnaast ben ik ook altijd bezig met het bedenken van oplossingen, wireframes en softwareoplossingen op maat van onze klanten."
Wat zijn jullie belangrijkste kernwaarden?
"Voor mij is het heel belangrijk om altijd mee te denken met de klant en de eindgebruikers van de software, het portaal of de website. Nadenken over hetgeen dat ze doen en hoe wij het proces gemakkelijker kunnen maken of kunnen digitaliseren. Daarnaast wil ik ook altijd een dialoog voeren met onze klanten om zo de user experience te verbeteren op basis van hun feedback."
Waarvoor kunnen KMO's bij jullie terecht?
"Wij bouwen voornamelijk softwareproducten, gebruikersplatformen, tools voor datavisualisatie, facturatie en boekhoudingssytemen. Digitale visitekaartje zijn stilaan verleden tijd aan het worden. Onze focus ligt op het voorzien van een oplossing waar de klant verder mee kan groeien.
Voor een fractie van het budget maken we een volledige analyse van de huidige digitale situatie van het bedrijf. Aan de hand van deze blueprint kan het bedrijf kiezen tussen verschillende partijen om mee in zee te gaan. Adviseren en analyseren is de boodschap, zo weet iedereen wat er moet gebeuren op elk niveau van het proces."
Wat is jullie belangrijkste advies voor starters en eigenaars van KMO's?
"Connecties zijn enorm belangrijk. Veel startende ondernemers denken dat alles van een leien dakje loopt en dat ze het zelf beter kunnen. Maar niets is minder waar, werk samen met andere partijen om je doelen te verwezenlijken. Alleen op deze manier kan je kennis opdoen in ander vakgebieden. Het klinkt misschien raar om dit nu te zeggen, maar blijf niet binnen dezelfde bubbel. Netwerken is essentieel voor elk bedrijf!"
Stijn Blomme | Zaakvoerder Webdoos
Ben jij op zoek naar digitale ondersteuning of automatisatie voor jouw bedrijf? Dan is Webdoos de expert voor jou!
Maak een afspraak met deze expert