Stijn Verplancke is één van de zaakvoerders van Webdoos, een bedrijf dat mensen helpt om hun onderneming digitaal te ondersteunen. Samen met mede-zaakvoerder Stijn Blomme vormen ze het dynamische duo van Webdoos. Als trotse partner van KMO Adviescentrum zaten we samen met hen rond de tafel om een kort interview af te nemen.
Hoe is Webdoos tot stand gekomen?
"In 2006 heeft mijn collega Stijn Webdoos opgericht. In 2010 stapte ik in de zaak als werknemer. Na enkele jaren voelde ik dat er een klik was, zowel met Stijn als met het bedrijf. Mijn expertise sloot naadloos aan met die van Stijn en in 2013 heb ik besloten om mede-zaakvoerder te worden."
Wat is jouw expertise bij Webdoos?
"Ik hou me vooral bezig met de creatieve uitwerking van digitale oplossingen en platformen. Het is mijn doel om elke tool zo functioneel mogelijk op te zetten, zonder het design uit het oog te verliezen. Omdat we vanuit het perspectief van de eindgebruiker denken, zijn beide aspecten enorm belangrijk voor de ontwikkeling van een oplossing op maat van de klant."
Ik profileer mezelf graag als de creatieve coole nerd van het bedrijf.Stijn Verplancke | Zaakvoerder Webdoos
Wat zijn de belangrijkste kernwaarden van jullie bedrijf?
"Met de mensen meedenken richting een oplossing vind ik heel erg belangrijk. De grootte of de aard van de uitdaging maakt in principe niet veel uit. Ik probeer altijd om de missing link te vinden vanuit mijn expertise en de bestaande oplossingen. Daarnaast willen we ook altijd een platform of systeem ontwikkelen dat meerwaarde en rendement creëert voor onze klanten.
Onze insteek is niet gebaseerd op onze omzet. We leggen de focus op de effectieve problematiek van de situatie van de klant. We willen oplossingen op maat bouwen zonder onnodig veel te verkopen.
Werken met enthousiaste mensen, een horizontaal beleid en een losse no-nosense cultuur vind ik persoonlijk ook een must. Iedereen moet bij elkaar terecht kunnen om eventuele problemen of bekommernissen te bespreken."
Waarvoor kunnen KMO's bij jullie terecht?
"Voor de gemiddelde KMO willen we een online verhaal vertellen met een duidelijke profilering. We hebben de nodige expertise in huis om administratieve tools en community platformen te bouwen die naadloos aansluiten op de website. Een website is voor ons eigenlijk een portaal en een doorgeefluik naar de achterliggende tools en systemen. Het is voor ons heel belangrijk om alle administratie te automatiseren en te centraliseren.
Het verfijnen van de user experience is één van onze prioriteiten. We kunnen bedrijven ondersteunen om slim om te gaan met data en deze ook te visualiseren en om te zetten naar een digitaal gegeven."
Wat is jullie belangrijkste advies voor starters en KMO-eigenaars?
"Een gouden tip die ik kan geven aan elke ondernemer of zaakvoerder: probeer een netwerk uit te bouwen van andere geëngageerde mensen. Vroeg of laat zal je ook andere partners nodig hebben om je bedrijf verder uit te bouwen. Maak tijd om eens met andere ondernemers rond de tafel te zitten om tips en adviezen uit te wisselen. Je staat er nooit alleen voor."
Stijn Verplancke | Zaakvoerder Webdoos
Wil jij jouw website gebruiksvriendelijker maken en ervoor zorgen dat jouw websitebezoekers actie ondernemen?
Maak een afspraak met deze expert