Het belang van goede employer branding wordt tegenwoordig enorm onderschat. Als mensen op zoek gaan naar werk zijn ze niet enkel op zoek naar een leuke en uitdagende job. De werksfeer en de cultuur van het bedrijf moet ook aansluiten bij de normen en waarden van potentiële werknemers. Kortom, het moet een fijne plaats zijn om te werken. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen voor jou kiezen in plaats van de concurrentie? Een sterke employer branding!
Wat is employer branding?
Bij branding staan de producten en diensten van je bedrijf centraal. Bij employer branding pas je branding toe om nieuwe werknemers aan te trekken. Employer branding is het promoten van de organisatie als werkgever om (potentiële) kandidaten enthousiast te maken om voor een bepaald merk of bedrijf te werken. We kunnen het bekijken als een soort tool om jezelf te onderscheiden van de concurrentie op de arbeidsmarkt.
Waarom heb je het als bedrijf nodig?
Het hoofddoel van employer branding is om ervoor te zorgen dat kandidaten jouw bedrijf leuker gaan vinden dan de rest. Het is enorm belangrijk om authentiek en onderscheidend te zijn. Alleen zo kan je de juiste profielen aantrekken om voor jou te komen werken. Definieer wat jouw bedrijf bijzonder maakt om voor te werken en vertel het verhaal aan de buitenwereld. En dat is net het grote verschil met gewone branding.
Employer branding is ook een middel om je bedrijfsdoelstellingen te behalen. Door het juiste talent aan te trekken zal de efficiëntie van je bedrijf en de werknemers ook toenemen. Het is vaak niet zo gemakkelijk om de geschikte persoon voor de job te vinden. Maar employer branding kan je hier een handje mee helpen. Is het aanbod van personeel groot of klein? Geen enkel probleem! Employer branding helpt jou om de juiste mensen te vinden.
De 2 kanten van employer branding
Ben jij klaar om de employer branding van jouw bedrijf te versterken? Maak nu een gratis account aan en maak kennis met onze gemotiveerde experts!