Het inzetten van online tools voor je marketingmix wordt steeds belangrijker. Online marketing is meer dan enkel een middel om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Het is een manier om je doelen te bereiken. Wil je je bedrijf een online boost geven maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij geven je alvast enkele tips om je op weg te helpen!
Een sterke website
De basis van online marketing begint met een goede en gebruiksvriendelijke website. Als de website onoverzichtelijk is, zullen mensen sneller afhaken. Ze moeten op een gemakkelijke manier naar de oplossing geleid worden. Vaak is dit het eerste contactmoment tussen je potentiële klanten en je onderneming. Maar soms moet je er ook voor zorgen dat de mensen op jouw site terecht komen.Aantrekkelijke advertenties
Een goede advertentie is de beste tool om je boodschap duidelijk te maken of mensen naar je website te leiden. Er zijn verschillende manieren om een advertentie op te stellen. De keuze van de juiste foto of video is enorm belangrijk om de aandacht te trekken. Probeer op te vallen in de menigte, korte en krachtige video's zijn the way to go! Daarnaast bestaan er ook verschillende kanalen om je boodschap de wereld in te sturen. Social media, Google ads en Youtube advertising mogen hier zeker niet ontbreken.
Online aanwezigheid
Geen budget om te adverteren? Geen enkele probleem! Aan de hand van SEO (search engine optimization) kan je gratis hoger scoren in de zoekmachines. SEO zorgt voor een goede zichtbaarheid in de organische (niet betaalde) resultaten. Dit kan je doen door relevante content te creëeren. Zoekmachines willen het beste antwoord geven op vragen van de gebruikers. Daarom kan je alvast aan de slag met het schrijven van interessante, maar vooral relevante teksten, blogs of updates.
Daarnaast is het ook enorm belangrijk om een digitaal netwerk op te bouwen. Door het gebruik van sociale media kan je nieuwe mensen leren kennen en de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten. Via LinkedIn kan je zowel jezelf als je bedrijf profileren. Facebook is dan weer beter om naamsbekendheid op te bouwen en je bedrijf in de markt te zetten.
Online marketing is tegenwoordig onmisbaar geworden om je bedrijf te promoten. Daarnaast is het ook een stuk goedkoper dan traditionele, gedrukte media. Om je publiek te bereiken is het belangrijk om op zoveel mogelijk kanalen aanwezig te zijn. Daarna kan je zelf je marketingbudget bepalen op basis van de mogelijkheden binnen jouw bedrijf.
Wil jij je online aanwezigheid een boost geven? Maak dan nu een gratis account aan, onze experts helpen je graag met het opstellen van jouw commerciële strategie!